Актуальну обстановку з оглядів в аеропорту Шарм-ель-Шейха описав російський турист, що недавно повернувся з Єгипту. За його словами, кошмари шестигодинних черг, про які багато писали туристи у вересні-листопаді, у грудні дещо скоротилися. Але все одно для того, щоб опинитися всередині літака, що повертається додому, туристу доведеться пережити чотири огляди – і відстояти відповідні черги.
Нагадаємо, що наприкінці листопада ситуація з туристам в аеропортах єгипетських курортів посилилася настільки, що питання мусили вирішувати на рівні контролюючих відомств. Глава Ростуризму Заріна Догузова особисто зверталася до єгипетського міністра туризму Халеда ель-Анані, щоб той допоміг вирішити ситуацію з багатогодинними чергами російських туристів в аеропортах Хургади та Шарм-ель-Шейха.
Туристи скаржилися на шестигодинні черги в щільному натовпі, де немає жодної можливості дотримуватися хоча б коронавірусної безпеки. Скаржилися туристи та інші проблеми. «Через тривале очікування багато туристів спізнюються на свої рейси і змушені купувати нові квитки. Туристи також незадоволені умовами перебування в аеропортах: зони очікування не обладнані достатньою кількістю посадкових місць, відсутня питна вода, не дотримується соціальної дистанції». Пподробиці читайте в матеріалі: “Черги з туристів досягли гігантського розміру: росіян тримають у «загоні» по 6 годин“.
Перше питання, яке висвітлив турист, який недавно повернувся з Єгипту, стосується тестів та ковід. З особистого досвіду він перераховує наступне:
- Перший раз сертифікати подивилися у нас у Домодєдово на стійці реєстрації (до вильоту до Єгипту).
- Вдруге – в аеропорту Шарм-ель-Шейха (за прильотом). Огляд був чисто візуальний, без електронних пристроїв зчитування. Перевіряючі уважно дивилися на дати кодів (з моменту видачі сертифіката має пройти щонайменше 14 днів)
- По дорозі назад в аеропорту Шарм-ель-Шейха сертифікати не дивилися, а після прибуття на Батьківщину треба було просто вписати номер сертифіката в анкету (їх заповнювали ще в літаку, а в Домодєдово віддали на пропускному пункті).
Далі турист перейшов до розповіді про виліт та огляди. За його словами, «колега», туристка, яка була в Єгипті наприкінці листопада, закликала «готуватися до випробувань» по дорозі назад – за її словами, туристів забирали з готелю за шість годин до вильоту і всі ці шість годин у гігантській черзі «людей доглядали майже до нижньої білизни».
«Ми вже були готові до найгіршого. Але! Першого дня нашого туру готельний гід порадував. Він сказав, що такого вже нема. За 6 годин зараз не забирають. Заберуть за 4 години. Вже краще», – починає свою розповідь турист. Справді, вивезли з готелю за чотири години. В аеропорту вони були о сьомій ранку. «Підійшли до першого пропускного пункту, але огляд не розпочинався. Усі чогось чекали. Пройшло 20 хвилин, поступово туристів зібралося більше. І тоді розпочали огляд. Запрошують по 2-3 особи. Інші стоять віддалік. Все штатно: сумки, ручну поклажу поклали на конвеєр. Попросили зняти кепки, черевики, шарфи, ремені. Ми їх згребли в шухляду і також пустили на конвеєр. Їх там просканували щодо наявності заборонених речовин, все ок. Також був огляд тіла. Жінок оглядали жінки, чоловіків – чоловіки. Спочатку руками у рукавичках, потім металошукачем», – розповів турист.
Далі за його словами, тільки-но туристи встигли пройти цей огляд, через десять кроків, уже всередині аеропорту, починається другий. «. Побачили там сувенірну ялинку, що танцює, посміялися, прибрали назад. Взагалі, з нами багато хто з єгиптян жартував. Напевно тому, що ми й самі дуже усміхнені», – розповів турист.
Після «вибіркової перевірки» туристів забирають на стійку реєстрації, при цьому турист попередив своїх колег про «обурливу ситуацію». «Коли нам оформляли багаж та квитки, один із співробітників показав на мобільному телефоні: «Заплатіть 25 доларів (російською мовою)». Ми незрозумілі, навіщо? Дружина вже потяглася перевіряти, скільки доларів лишилося. У голові одразу промайнуло: за багаж? Але у нас небагато. Хоча ручна поклажа може бути, але її не зважували… Коротше, вдалося з’ясувати, що вони намагалися запропонувати бізнес-клас. Навіщо? Або це якась махінація затівалася :)) Загалом, знайте, якщо питатимуть в аеропорту 25 доларів – це не якась там доплата, це пропозиція польоту бізнес-класом», – попередив турист.
Далі наступний етап контролю – прикордонники, які знімають відбитки пальців та фотографують ще один пункт огляду. “І знову: речі на конвеєр, все зайве зняти, покласти в ящик… Вибірково когось зупиняли, водили папірцем по речах і відправляли її в апарат”, – розповів турист. Але якщо порівнювати з тими жахами, що розповідали туристи до того, все обійшлося «малою кров’ю» – через усі огляди туристи проходили близько години. Своїх колег турист також попередив, що не радить їхати в аеропорт Шарма без їжі. “Ціни там такі, що можна без штанів залишитися”, – зазначив він. А далі на туристів чекав неприємний сюрприз.
«Оголосили посадку. Літак був об 11:00, а на посадку запросили о 10:20. Ми пішли та побачили величезну чергу. Знову огляд, якого вже, чесно кажучи, не чекали. Народу битком! Чоловіків доглядали чоловіки. Жінок – жінки. Обшукували кожного: щось шукали у сумках, пакетах із Дьюті фрі», – розповів турист. При цьому персонал не соромиться вимагати у туристів дрібні хабарі, як шоколадки – додав він. При цьому на огляді у частини туристів вилучають воду – але це непередбачено, тому що у дружини туристи залишили воду. Також серед вилученого турист перерахував наступне: «розкрита пляшка Мартіні (1 літр!), плівка і скотч для упаковки багажу, папір, вода, запальнички». «Речі перевіряли дуже ретельно, у мене витягли з рюкзака барсетку, вийняли ключі, гроші. Все випатрали, прибирати не стали. Поспіхом довелося все самому засовувати назад», – також розповів турист. Також окремий представник персоналу після огляду «маленьким папірцем проводив за речами та опускав до апарату».
Після цієї перевірки туристи нарешті стали в останню чергу – на посадку. У результаті літак вилетів на 20 хвилин пізніше – розповів турист.
«Скільки зрештою нас доглядали? Давайте порахуємо… 4 рази. Як ми до цього поставилися? Ну, треба, значить, треба. З метою безпеки ж. Тож, дорогі туристи, запасайтеся терпінням на зворотному шляху», – порадив він.
Нагадаємо, що в листопаді його колега, яка часто літає до Єгипту, заявила, що туристи багато в чому самі винні, що при перевірках в аеропорту збираються величезні черги – і озвучила кілька лайфхаків, які допомагають пройти швидше. У тому числі, наприклад, не загортати валізи в плівку і не заклеювати коробки з покупками скотчем – все одно доведеться відкрити, тримати напоготові паспорт і заздалегідь зняти всю «дрібничку», що заважає, – годинник, ремені і т.д. Подробиці читайте за посиланням.
➔ Дивитесь новини на смартфоні? Підпишіться на новини від Туриста Google News (у браузері ХРОМ): це свіжі новини про туризм, найкращі ціни на тури та квитки, здоров'я, технології, життя знаменитостей, їжу та рецепти, астрологічні прогнози, лайхаки про сад та город, та багато іншого!