Це мало не згубило весь літак: пасажирам повідомили, чому їм треба терміново повідомляти бортпровідників про зникнення свого телефону

Щоразу, коли туристи втрачають свій телефон на борту літака, вони повинні обов’язково повідомляти про це бортпровідникам. Особливо це стосується випадків, коли гаджет упав збоку сидіння. Чому це так важливо і як пов’язано із безпекою авіалайнера, розповіли пілоти різних авіакомпаній.

Є кілька способів зробити себе непопулярним туристом на рейсі – запізнитися на посадку, закинути ноги на спинку крісла попутника або напитися «до чортиків». Проте є ще одна причина – розпалювання вогню на борту літака, навіть ненавмисного. Як це пов’язано із телефонами пасажирів, розповімо нижче.

Показовий випадок стався у 2018 році під час недавнього рейсу Qantas до Мельбурна. Пасажир упустив свій мобільний телефон, а потім спробував самостійно «виудити» його зі щілини у сидінні. Поки він намагався дістати телефон, апарат задимився. Ситуація стала настільки критичною, що це трохи «не загробило» весь літак і пілот вирішив перенаправити авіалайнер до Сіднея, а екіпажу довелося використати вогнегасники, щоб упоратися з пожежею.

З тих пір пасажирів попереджають, щоб вони зв’язувалися зі стюардесою щоразу, коли вони втрачають телефон «десь у районі сидіння», оскільки пошкодження потужних літієвих батарей може легко призвести до пожежі або навіть вибуху. А враховуючи те, що це відбувається на величезній висоті, небезпека збільшується в рази і може призвести до пошкодження повітряного судна.

Інцидент послідував за попереднім попередженням Австралійського управління з безпеки цивільної авіації, яке опублікувало заяву, де йшлося про наступне: «Смартфони можуть впасти в механізми сидінь літака і бути роздавлені при переміщенні сидіння. Це може призвести до пошкодження літієвої батареї телефону, що може спричинити перегрівання та спалах. Пасажири повинні пам’ятати, що ніколи не слід рухати своє крісло у разі зникнення телефону під час польоту і завжди звертатися за допомогою до екіпажу літака. Якщо телефон пошкоджено, бортпровідники повинні бути негайно попереджені».

Цей інцидент – лише один із низки «телефонних» пожеж, що сталися в літаках останніми роками:

  • Так, у серпні цього року в салоні літака авіакомпанії Alaska Airlines спалахнув мобільний телефон, що призвело до евакуації пасажирів.
  • У липні 2018 року туристи авіакомпанії Ryanair втікали аварійними шляхами після того, як батарея мобільного телефону загорілася за кілька хвилин до зльоту. Очевидцям тоді вдалося зняти відео. На кадрах було видно, як пасажири падали один на одного у спробі якнайшвидше покинути літак.
  • У лютому 2018 року, спалахнула ручна поклажа пасажира на борту рейсу China Southern, тоді стюардеса скористалася вогнегасником.

Пілот авіакомпанії Патрік Сміт розповів британським ЗМІ, що телефони у багажі створюють ще більшу проблему для безпеки польотів: «Мене турбують можливі пожежі у вантажному відсіку. Якби це сталося, екіпаж у салоні навіть не мав би уявлення про це. Хоча відсіки оснащені системами придушення вогню, але ці системи не завжди є ефективними проти певних типів пожеж».

Для тих, кому важливий здоровий спосіб життя, рекомендуємо прочитати: «Алкоголь у літаку: лікар розповів, чому варто двічі подумати, перш ніж його вживати».

➔ Дивитесь новини на смартфоні? Підпишіться на новини від Туриста Google News (у браузері ХРОМ): це свіжі новини про туризм, найкращі ціни на тури та квитки, здоров'я, технології, життя знаменитостей, їжу та рецепти, астрологічні прогнози, лайхаки про сад та город, та багато іншого!

Новини туризму
Новини по темі