Відпочинок у Туреччині втратив свою основну перевагу: готелі потрапили до пастки, а туристи побігли. Таку оцінку ситуації від президента Асоціації туристичних агенцій Туреччини (TÜRSAB) Ізміра Киванча Меріча презентували турецькі ЗМІ. Основна причина всіх проблем — інфляція і зростання цін, що їй сприяє. У результаті від популярних турецьких курортів «побігли» вже не лише внутрішні туристи, а й іноземці.
«Основною точкою зростання Туреччини була цінова перевага. Ми досягли значного зростання попиту на турецький туризм за кордоном завдяки не лише нашій якості, інфраструктурі, людській якості, а й ціновій політиці. У підсумку ми входимо до топ-5 у світі за кількістю туристів, але не можемо увійти до топ-10 за доходами. Але за останні 2 роки ми втратили цю цінову перевагу. Зростання цін на внутрішньому ринку та відсутність іноземної валюти ще більше збільшили розрив. Ми втрачаємо міць порівняно з конкурентами», — пояснив він ситуацію. При цьому, за словами пана Меріча, Туреччина втратила свою цінову перевагу щодо таких напрямків як Єгипет, Туніс і Марокко — і в неї вже починає вигравати Греція.
У підсумку, за його оцінками, сезон доводиться «продовжувати у безвиході». «Попит знижується, його треба повернути, але ціни високі. На жаль, ми не знаходимося на тій стадії, коли готельєри та професіонали у сфері туризму можуть дозволити собі заробити більше грошей. На жаль, ми не в тому становищі», – наголосив він. Він наголосив, що своїх туристів, і місцевих та іноземних, втрачають курорти найрізноманітніших цінових аудиторій – такі як Чешнем та Бодрум. «За таких цін громадяни знаходять закордонні ціни з більш вигідними умовами і так триватиме», – заявив експерт. При цьому він упевнений, що готелі не зможуть суттєво змінити свою цінову політику, хоча надії у регіонів, які «заробляють у червні, липні, серпні та вересні, зберігаються.
«Але по-справжньому важливим моментом у 2024 році є те, що 2024 покаже, яким буде 2025 рік. І це лякає», – додав турецький експерт.