Ідея «стоячих місць» у літаку, з якою колись оскандалився відомий лоукостер Ryanair, не залишає авіадизайнерів і найжадібніші авіакомпанії: черговий креатив представили на європейській виставці Aircraft Interiors Expo у Гамбурзі. Коментатори правда охарактеризували проект як «пекло, жах і страшний сон», а також засумнівалися у його безпеці. Тим не менш, очевидно, що в спробі заощадити і вижити якнайбільше грошей з пасажирів, авіакомпанії з часом досягнуть дозволу влади, щоб ущільнити місця в салонах літаків до максимуму, а можливо – і до стоячих місць. Тож нинішній проект може ще здатися «квіточками».
У чому полягає нова ідея, що викликала обурення туристів? Авіадизайнери вирішили заощадити місце для ручної поклажі, зняли багажні полиці, а на їхньому місці вирішили розмістити двоповерхові крісла, схожі на ті, що бувають в автобусах. Як і в автобусі, один ряд знаходиться над іншим, а на верхній рівень можна піднятися сходами. При цьому для туристів у верхньому ряду залишається трохи менше 1.5 метра простору між сидіннями і стелею літака, тобто випрямитись на весь зріст там вдасться рідкісному туристу.
“Більше пекла!”, – прокоментували цей винахід туристичні блогери. «Я повернуся, щоб прокоментувати це, як тільки моя клаустрофобія дозволить мені знову дихати», – додав інший.
Дизайнер цього проекту Алехандро Нуньєс Вісенте стверджує, що туристам і так доводиться згинатися – до того ж, так спроектовані сучасні сидіння економ-класу. До того ж ті, хто сидить у нижньому ряду, мають змогу витягнути ноги, бо прямо перед ними немає сидінь – він пояснив, що саме ця проблема змусила його розробити проект. Щоправда, деяких цей ряд змусить пережити почуття клаустрофобії.
Втім, основне питання туристів було навіть не у зручності, а в безпеці. «Зламайте обидва коліна одночасно, коли ви потрапляєте у турбулентність!» – обурюється один. “У разі катастрофи ви не просто помрете, як раніше, перед цим вас розчавить”, – додає чорний жарт інший користувач.
Однак, цей «страшний сон» може стати реальністю. Дизайнер заявив, що він уже отримав інвестиції для проекту і перебуває у процесі переговорів як з авіакомпаніями, так і з компаніями-виробниками сидінь. “Моя мета тут – змінити місця в економ-класі на краще для людства або для всіх людей, які не можуть дозволити собі платити за дорожчі квитки”, – додав він.